Vacatures

De Bezige Bij, Online Marketeer

Amsterdam
121x bekeken

De Bezige Bij is al 75 jaar een van de meest toonaangevende uitgeverijen van Nederland. Samen met de uitgeefmerken Thomas Rap en Cargo verzorgen we de uitgaven (boek, e-book, audio) van vooraanstaande en succesvolle Nederlandse en buitenlandse auteurs als Remco Campert, Tommy Wieringa, Peter Buwalda, Youp van ’t Hek, David Van Reybrouck, Donna Tartt, Paolo Cognetti, Yuval Noah Harari, Lars Kepler, James Patterson, Tomas Ross en vele, vele anderen. De uitgeverij is een belangrijke werkmaatschappij van WPG Uitgevers.

 

Wat is het speelveld?

De uitgeefmarkt is enorm in beweging en stelt uitdagende vragen aan marketing:

  • Consumenten hebben meer keuze in hun vrijetijdsbesteding en informatievoorziening: hoe voorzien we goed in al hun behoeften?
  • Een boek verschijnt tegenwoordig in uiteenlopende vormen: als e-book, in audio, als podcast of op YouTube. Hoe spelen we hierop in met nieuwe verdienmodellen? Hoe kunnen we de auteur nog meer als merk positioneren?
  • De levenscyclus van boeken en content wordt korter, er verschijnen meer titels, bestsellers worden belangrijker: hoe speel je daar als marketeer slim op in? Met welke mediamix van print, online of social? In welke fase van de levenscyclus?
  • De omzet in het retailkanaal gaat van ‘bricks naar clicks’. Op welke manieren kun je zowel de consument als de (online) boekhandelaar optimaal bedienen?

 

Om hier antwoord op te geven, zijn we per direct op zoek naar een gedreven

Online Marketeer

(minimaal 32 uur)

 

De functie in het kort

  • Je bent verantwoordelijk voor een fonds en daarbinnen voor uitvoering van het marketingplan per titel en het behalen van de KPI’s per titel.
  • Je stelt een operationeel marketingplan voor het eigen fonds op.
  • Je werkt met je andere collega’s in het team samen op het gebied van traffic en gebruik van data.
  • Daarnaast werk je samen met de je collega’s van het marketing team.
  • Je verzorgt het project management van je fonds en titels.
  • Je fungeert als aanspreekpunt voor de redactie voor titels van de eigen fondsen.
  • Je verzorgt projectmanagement voor offline traffic.
  • Je stelt nieuwsbrieven voor je eigen fonds op.

 

Je profiel

  • Je hebt 3-5 jaar ervaring als allround marketeer.
  • HBO werk -en denkniveau met NIMA A en B.
  • Goede kennis van offline en vooral online marketing kanalen.
  • Je hebt kennis van advertising tools (advertising, email, social), data analytics.
  • Je hebt ervaring met growth hacking.
  • Je bent commercieel en ziet kansen.
  • Je werkt graag in teamverband en je bent van nature positief ingesteld.
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend.
  • Je leest graag verhalen en boeken (in welke vorm dan ook).

 

Wij bieden
Een baan bij De Bezige Bij betekent werken in een omgeving waar diepgang heerst, waar je wezenlijk kunt bijdragen aan de Nederlandse taal en literatuur, aan het informeren en plezieren van de lezer en luisteraar. Je komt terecht tussen collega’s die deze passie delen en tot het uiterste gaan om de gezamenlijke doelstellingen te halen. Het is een afwisselende baan in het hart van Amsterdam, in een uniek pand om de hoek bij het Museumplein. De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform, waarbij als basis de CAO voor het Uitgeverijbedrijf geldt, aangevuld met eigen aantrekkelijke regelingen.

 

Solliciteren?
Is deze functie je op het lijf geschreven, stuur dan je cv + motivatie, uiterlijk 3 juni 2019 uitsluitend via de sollicitatiebutton op www.wpg.nl naar Peggy Meijer, HR-medewerker. Voor nadere informatie kun je bellen met Erik Dasselaar, manager sales & marketing: 06-19344621.

 

Meer informatie over de boeken van De Bezige Bij is te vinden op www.debezigebij.nl

 

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

 

Solliciteren


Na het versturen van je sollicitatie ontvang je een ontvangstbevestiging. Dit is de bevestiging dat de sollicitatie goed bij ons binnen is gekomen.